En un context social i econòmic en constant transformació, les empreses tenen un paper clau a l’hora de garantir una societat més justa, equitativa i inclusiva. A Pimec, l’entitat més representativa de les pimes de Catalunya, estem convençuts que el respecte i la promoció de les oportunitats laborals de les persones trans i del col·lectiu LGTBI+, en general, són fonamentals per construir entorns de treball més saludables, innovadors i cohesionats.
Les pimes, que representen més del 99% del teixit empresarial català, són espais que poden oferir major proximitat i flexibilitat. Aquestes característiques les converteixen en actors especialment idonis per promoure entorns laborals segurs i inclusius. De fet, cada vegada són més les petites i mitjanes empreses que impulsen bones pràctiques en matèria de gestió de la diversitat sexual i de gènere, aplicant protocols interns de no-discriminació, promovent la formació en igualtat i fomentant la visibilitat de la diversitat entre els seus equips.
La llei per la igualtat real i efectiva de les persones trans i per la garantia dels drets de les persones LGTBI+ aprovada a l’Estat espanyol, així com la Llei catalana 11/2014, han suposat un marc legal que pretén avançar cap a la igualtat de tracte i d’oportunitats. Ara bé, cal que aquest marc normatiu es tradueixi en mesures reals dins de les empreses, especialment les pimes. Per això, des de Pimec fem una crida a impulsar mesures que facilitin que totes les pimes puguin sumar-se activament a aquesta transformació social, integrant la diversitat com a valor estratègic.
A través del nostre Departament Jurídic i amb les formacions i programes que posem a l’abast de les empreses, Pimec ofereix assessorament i recursos per ajudar les empreses a incorporar la perspectiva de la diversitat sexual i de gènere en les seves polítiques internes. El nostre objectiu és garantir que totes les pimes i les seves persones treballadores, independentment de la seva identitat o expressió de gènere, orientació sexual o condició, comptin amb entorns on els valors del respecte siguin protagonistes i transversals a tota l’organització.
Apostar per la inclusió no només és una qüestió de justícia i cohesió social també és una aposta pel progrés econòmic. Les empreses que aposten per la diversitat milloren el seu clima laboral, retenen millor el talent i connecten més eficaçment amb una societat plural. En aquest sentit, les pimes poden esdevenir veritables laboratoris d’innovació social i referents de bones pràctiques.
Des de Pimec, reafirmem el nostre compromís per una economia més humana, respectuosa i diversa.
Mari Àngels Benítez – Responsable de Polítiques Socials i d’Inclusió Laboral
