Les coses canvien, tot evoluciona i davant les noves realitats, adoptem nous hàbits.

Ara “tenim ganes de jugar”, volem entreteniment i volem que ens el facilitin. Ja no valen les històries lineals per les quals rebem inputs de forma passiva, i en les quals no podem participar; reclamem interacció i diàleg. Reclamem immersió i impacte de les marques, els productes, … desitgem escoltar històries dinàmiques, que ens aportin valor, on podem participar, viure, i ens enriqueixin.

I d’aquí els nous termes o paraules dels quals potser n’heu sentit a parlar, i que venen relacionats amb el post de Màrqueting de Contingut.

Gamificació o Ludificació

com una filosofia; Crear continguts que donin joc (Màrqueting de Continguts). Ús de mecàniques de joc en entorns o aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l’esforç, la fidelització i altres valors positius comuns a tots els jocs. Es tracta d’una nova i poderosa estratègia per influir i motivar a grups de persones. En el camp de l’educació, per exemple, s’està treballant àmpliament.

Transmedia

com una nova manera de narrar integrant diferents disciplines, de manera que aprofitem els mitjans que tenim a l’abast, com la tecnologia, per crear eines de difusió multiplataforma. Tota la història de la “Patrulla Canina” (Paw Patrol), i altres similars, són un clar exemple: sèrie dibuixos animats de tv, jocs de cartes, cromos, joguines i estris diversos, web, xarxa social,… una història explicada des de diferents plataformes.

Narrativa transmedia. Diversificació dels canals de màrqueting.
Narrativa transmedia. Diversificació dels canals de màrqueting.

Engagement

crear vincles de manera que es respon a una demanada de participació i diàleg marca-consumidor.

Tot això, acotat al màrqueting, ens permet crear continguts basats en el joc (gamificació), difondre’ls a través de multiplataformes (transmetia), i aconseguir un vincle del nostre client o potencial consumidor amb la nostra empresa, producte o servei (engagement).

No et perdis alguns exemples ens poden servir de referència o de inspiració.

Tendències màrqueting; gamificació
Tendències màrqueting. JUGUEM?

En el nostre “univers” de micro, petites i mitjanes empreses i autònoms, podem adaptar aquestes noves estratègies a les nostres possibilitats i recursos. Crear productes que aportin una experiència relativament additiva a través del joc, de manera que el consumidor vulgui repetir; provocar la curiositat davant un repte; involucrar als potencials consumidors perquè actuïn, i de pas la resta d’audiència es converteixi en espectadora a través de diferents mitjans; …

Un altre exemple, en aquest cas de Samsung. I si, per exemple, pensem en una idea similar per a l’aparador del nostre petit comerç?

I tu, gamifiques?